8 procedurer til at overtage kontrollen med salg og Marketing

Kontanter til kontanter cyklus

Tredje del af serien

Del 1:

Del 2:

Næste uge: Kreditor

Vi sprint mod at millioner dollar-mærket… og vi er kun et par skridt væk…

Faldende opgørelse foretaget os over den første hurdle, og i sidste uge at reducere tilgodehavender drønede os gennem halv-vejs mark. Vi laver fantastisk tid, så lad os bringe på den næste mile markør-marketing og salg.

Øge samlede salg og Marketing effektivitet

Hvis du er en organisation, udgifter $500.000 eller mere pÃ¥ markedsføring udgifter (f.eks. reklame, messer, trykte materialer, direct mail, etc.) sÃ¥ STOP! Vi fandt det igen. Hvorfor spørger du…? Fordi marketing har det største potentiale for at være meget uproduktiv. I virkeligheden, kamp mange marketingprogrammer for at break-even, og faktisk ofte tabe penge. SÃ¥ hvis vi øger den samlede effektivitet, kan sÃ¥ vi fjerne 50% eller mere af din spildt markedsføring indsats, der udmønter sig i $250,000 i kontanter.

SÃ¥ nu, lad os se hvordan det rent faktisk virker i en real-life scenariet.

Salg og Marketing selskab politik casestudy

En organisation med $500.000 i reklameudgifter behov for bistand. Vi undersøgt deres salgs- og proces for at forstå og kvantificere bly flow, opfølgning og efterspørgsel prognoser spørgsmål. Så vi designet og gennemført en proces for at forbedre deres salgsproces effektivitet og uafgjort den tættere til deres kunde købe cykler. Efter de marketing reduktioner geninvesteres vi derefter $100.000 tilbage til nye processer for public relations og Customer Relationship Management (CRM), som begge blev ramt hårdt.

De målinger, vi udviklet reduceret deres markedsføring udgifter med 60% generelt og øget deres salgsproces effektivitet fra 40% til 60% inden for 6 måneder efter gennemførelsen af de nye procedurer. Med disse nye processer og rapporter sporer selskabet nu salgscyklus effektivitet og levetid værdi snarere end blot salgskvote præstation, som målestok for deres salg & marketing effektivitet. Resultatet: en ekstra $300.000 i kontant plus 50% stigning i processen kapacitet (kapacitet).

Som vi har set gang og gang igen, kan tid være vores bedste ven, hvis bare vi lader det.

Metoder til at designe nye salg & markedsføring proces

Forbedre opfølgning. Kun omkring to procent (2%) af salget ske på den første kontakt. Firs procent (80%) salg vil kræve fem til otte kontakter før salg lukker. Det betyder, at hvis du kontakter udsigten mindre end fem gange eller mere end otte gange, så kunne du have et problem med opfølgning.

Salgsproces effektivitet. Samtidig dræber tilbud. Den hastighed, hvormed et prospect omdannes til en kunde og antallet af udsigterne kræves for at gøre at konvertering bestemmer din salgscyklus effektivitet. Så spørg dig selv, du tager de rigtige skridt til at måle og reducere mistet salg?

Levetid værdi. Hvordan profitable en given kunde er over tid definerer din LTV eller levetid værdi. Virksomheder bruger ti gange mere for at erhverve en kunde end at holde en kunde. Eksisterende kunder er dog mere tilbøjelige til at købe igen, bruge flere penge, og derfor blive mere rentable. Hvis du ikke kender din LTV, så hvordan kan du vide hvor mange penge at bruge og på hvilket kundesegment?

Efterspørgselsprognoser. Hver kunde køber på en cyklus. Så det betyder, at du skal spore cyklustider og varians til at øge nøjagtigheden af dine prognoser og loyalitet hos kunden. Ved du Hvornår dine kunder nødt til at ændre rækkefølgen?

Forbedre bly kvalitet. Har du metoder til at måle konverteringen potentielle hver bly? Lead generation aktiviteter (dvs. forms) bør prækvalificere hvert nyt lead, som du kan bruge de lige opfølgningsforanstaltninger for marketing tilbuddet. Stærk fører producere stærke salg.

Øge bevidstheden. At holde salgspipelinen fuld af god kvalitet fører du løbende skal øge kendskabet til din virksomhed og de løsninger, som det giver. Public relations er mere effektive til at opbygge bevidsthed end reklame, endnu mange virksomheder bruger vildt på reklame og messer samtidig forsømmer at finansiere public relations bestræbelser meget på alle. Øge din navn anerkendelse, ikke dit budget.

Reducere diskontering. Rabatter repræsenterer mangler i de salg & marketing processer, hvilket betyder, at du skal bruge dem sparsomt. I stedet bestemme årsagen og derefter rette den proces, der skaber behovet for rabat. Vise kunderne merværdien, og de vil ikke fokusere på pris.

Uddannelse af personale. Give dit salg & markedsføring personale med regelmæssige formelle uddannelse. Dette vil arm dem med bedre viden om produktet, samt præsentation, forhandle og sælge færdigheder, som vil forbedre effektiviteten. Dette vil øge både medarbejdermoral og bundlinjen – en win-win.

Kontrol af salg og markedsføring politik og procedurer

Forbedre din salgscyklus effektivitet. Reducere din markedsføring udgifter. Binde det tættere til din kunde købe cykler. Og tage kontrol over din salg og marketing program til at lade det arbejde for dig.

Forbedring med veldefinerede politikker og procedurer

Med veldefinerede processer og procedurer på plads, vil du øge effektiviteten ved at reducere ineffektive salg og marketing-programmer. Og igen, vi laver sådanne forbedringer til at oprette flere kontanter på side – alle mod dette million dollar mål og at krydse målstregen.

Næste uge, vil vi hurdle slutkarakteren $250.000 med funktionen Accounting kreditorstyring – så tæt kan du se det.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *