Lære at investere penge: Hvorfor informationsteknologi har revolutioneret vellykket investeringsstrategier

Vil du gerne vide, hvordan man konsekvent tjene dobbelt cifret og trecifret returnerer fra bestande? Svaret ligger i informationsteknologien. Ja. Informationsteknologi.
De fleste af bestandene I ejede, der har tjent mere end 50% returnerer i mindre end et år ikke er selv på radar skærme af analytikere i store investeringsselskaber. Hvordan kan jeg vide? Fordi jeg har arbejdet på to Fortune 500 finansielle servicevirksomheder som en privat bankmand og Private rigdom Manager og aldrig var i stand til at finde nogen forskning på disse virksomheder på de bestande, der interesserede mig mest. Hvorfor?
Fordi den måde at tjene penge i at investere har ændret sig dramatisk og de store investeringsselskaber har ikke holdt. En af grundene til store investeringsselskaber ikke har holdt op er fordi de fleste har bagtanker som ren markedsføring maskiner. Næsten alle manager på alle store investeringsselskab opvejes på hvor meget gebyrindtægter og profit deres office gør for virksomheden, ikke hvor godt deres finansielle rådgivere har udført for deres kunder. Der er en enorm forskel mellem disse to mål. Det er grunden til hvorfor tidligere Merrill Lynch star internet analytiker Henry Blodgett engang sagde i en kommentar, at han aldrig troet ville blive offentliggjort, at bestandene andre Merrill analytikere roser på TV som top picks var “crap” og “junk” (kilde: Fort Worth Star Telegram, 26 maj 2002).
Selv ærlig finansielle rådgivere på store investeringsselskaber har svært ved at finde dig store muligheder blandt pulje af bestande, som deres virksomhed sporer. Hvorfor? Fordi mange virksomheder mandat ældre alder og masser af erfaring som forudsætninger for deres stjerne analytikere. De mener, at en hoved industri analytiker med et par grå hår er langt mere troværdigt, når vises foran deres top klienter og foran den amerikanske offentlighed på tv. Personligt, hvis jeg løb et investeringsselskab, vil hver eneste af mine analytikere sandsynligvis være under 30 år. Hvorfor?
Godt, får oplysninger teknologi har revolutioneret analytikere evne til at finde aktier med spektakulære vækstudsigterne før offentligheden kendskab til disse bestande. Kundeemner kan findes via internetsøgemaskiner ved at søge de rigtige søgeord og også andre kreative metoder, herunder udnyttelse af blogs. Mangedobbelt, kan de bedste stock muligheder være afdækket gennem utraditionelle kilder af information, hvilket betyder ikke Reuters, Bloomberg, eller ikke nogen af de andre finansielle oplysninger clearinghouses, at store wall street virksomheder betaler tusindvis af dollars for hver måned. Mange gange, de bedste oplysninger er gratis og online, men nøglen er vidende hvor hen til afdække den.
Typisk, når du har et problem, du ønsker at løse, relateret til internettet, uanset om det er en web design problem, et problem med at opnå bedre søgemaskine placeringer til din hjemmeside, oprette en blog, er i stand til at forstå, hvordan man søge online databaser, og så videre , vil du henvende sig til en frisk står barn eller en person med grå hår for at få hjælp? En frisk står kid, lige? Fordi den yngre generation er typisk langt mere up-to-date på nyere teknologi, herunder at vide, hvordan man kan manipulere og søge efter data. Se hvor jeg vil med alt dette nu?
Grunden til du vil aldrig høre om de virksomheder, der i fem år vil være de nye Microsofts og de nye Dells fra porteføljeforvaltere og finansielle rådgivere på store finansielle servicevirksomheder er fordi enorme finansielle institutioner har endnu ikke indset, at forstå sådan kilde oplysninger udnytte informationsteknologien er hvad har aktiveret de bedste stock plukkerne at være lige så mange gange om bestande ingen andre nogensinde har hørt om. Og ikke være imponeret hvis din finansielle konsulent anbefales IPO spiller ligesom Google at eksploderet fordi hele verden vidste om Google. Din finansielle konsulent skal afdække TEN og snesevis af andre motorbriller derude, som ingen andre nogensinde har hørt om.
Helt ærligt kunne jeg pleje mindre om hvor mange gange de øverste porteføljeforvaltere af store investeringer huse besøg virksomheder lagre de anbefaler. Jeg kunne pleje mindre, hvis disse top porteføljeforvaltere har “adgang” til de administrerende direktører og økonomichefer af disse virksomheder på grund af deres “ry”. Jeg kunne pleje mindre om “globale rækkevidde” af disse investeringsselskaber, der gør det muligt for dem at forske oversøiske virksomheder. Intet af dette imponerer mig som en klient.
Jeg kunne pleje mindre fordi de fleste af tid, de store finansielle tjenesteydelser firmaer ikke forske de rigtige virksomheder. Dette mener jeg de lille og micro cap aktier, som ingen har nogensinde hørt om. De store virksomheder vil bruge tusindvis af dollars til at oprette disse konferencer på fancy hoteller for deres største kunder og parade deres imponerende adgang til store tid selskab administrerende direktører, men stadig, ville jeg hellere vil bruge næsten intet fortsat at opdage bestande, der vil give mig 50% afkast på mindre end et år versus spilder min tid lytte til overdreven information om et stort firma, der aldrig vil vokse mere end 8% om året. Men så igen, det er bare min mening.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.