Før at få en Franchise

Køber ind i en franchise er en fantastisk måde at være en del af et anerkendt mærke med fordel af lavere reklame udlæg. Med mange franchise til at vælge, er her nogle tips, før du får involveret med franchise:
Få støtte fra din familie:
Succes for din franchise er også accept af din nærmeste familie i at støtte jeres indsats. Det er denne simple. Tag for eksempel, hvis du køber en franchise, som er en del af en boghandel kæde og din familie ikke engang besøge det én gang. Vil du have viljen til at se det igennem? Hvis du har brug at tage en kort ferie, vil dit familiemedlem bidrage til at køre franchisen i dit sted?
Kende dine styrker & ekspertise:
En franchise bør ikke kun være et middel for dig at starte dit første virksomhed. Det er at foretrække, at du har en anerkendt kvalifikation eller interesse i franchisen før afsked med franchise startkapital. Måske tage en personlighed test til at afgøre, om du har den vedholdenhed at følge op med franchise.
Unik Proposition af Franchise:
Franchisen bør være beskyttet af et patent eller intellektuel ejendomsret. Dette vil skabe en betydelige adgangsbarrierer.
Market Research:
En franchise kan være en stor succes i et bestemt geografisk område, men har mindre accept i et andet land. Derfor er det afgørende at du inspicere relevansen af den markedsundersøgelse, der er blevet udført af firmaet franchise især i området, når markedet forskning blev foretaget og demografi af prøven sæt.
Franchise konkurrence:
Får ikke en franchise, der ikke synes at have en anerkendt konkurrent eller en industri, der kan klassificeres – medmindre du er interesseret i at blive en master franchisegiver eller have en first-mover advantage. Markedet kan være langsom til at acceptere din franchise og du kan finde det svært at re-kup din oprindelige investering inden for den aftalte kontraktperiode.
Retshjælp:
Det helt sikkert betaler sig at få en juridisk ekspert at læse franchise kontrakt småt. Du ikke ønsker at være anklaget for at overtræde nogle af franchise vilkårene i aftalen og betale en unødvendig straf.
Få nye kontakter:
Ikke blot afhænge af den kontaktdatabase, der kan leveres af franchise-ejeren. Du bør også forsøge at skabe nye kontakter som franchise kontaktdatabase kan også anvendes af nye franchisetagere.
Unikke måder at fremme:
Købe en franchise bør ikke betyde, at du mister din konkurrenceevne og nytænkning. Du bør finde nye måder at fremme din franchise gennem flyers, website og endda forskellige medier. Men husk at informere ejeren af franchise af din indsats og få godkendelse.
Fælles kampagner:
Du bør også hold op med franchise-ejeren til fælles fremme i messer og handel mapper. Du kan også melde sig frivilligt til at starte en dedikeret franchise nyhedsbrev og være en regelmæssig artikel bidragyder. Dine ideer kan hjælpe med at forbedre franchisen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *